söndag 23 maj 2010

lov!!

nu har jag äntligen pingstlov!! har bara varit i skolan 3 veckor sedan påsklovet ändå är jag helt slut. min kropp har fungerat på ren vilja denna sista vecka. min kropp kände dock att det blev lov för natten till lördagen vaknade jag och var täppt i näsan och natten till idag fick jag dödsont i halsen. men att vara sjuk på lov hör väl nästan till ;) så länge det är fint väder så är jag glad. och nåde vädergudarna om det är fint i sverige men dåligt här!!

känner mig ibland som ior. regnmolnet som förföljer mig. är det fint i sverige så är jag här, är det fint här så är jag i sverige...suck!! så nu måste det helt enkelt vara fint här!

idag är det söndag och man får inte ohelga helgdagen genom att tvätta. men jag kan inte tvätta när maskinen är ledig och mitt tvättberg bara växer. så idag bryter jag mot pensionärhusets lagar...får se om de kommer och skäller på mig. men jag måste bara få tvättat. iaf två maskiner sen kan jag klara mig till på torsdag som är nästa gång jag kan som maskinen är ledig.

igår var jag hos Clair och bakade bullar och hallongrottor. mums mums!! jag blir lite rädd att jag smittat henne då jag inte visste att jag skulle bli sjuk. tänkte att lite täppt i näsan inte var ngt särskilt. får kanske skriva ett förlåt-brev och skicka med lite halstabletter.

wilma är med den ambitiöse i englischer garten idag. sweet att ngn annan tar med henne ut. ska städa och tvätta idag. men som jag sitter nu får jag ingenting gjort.

btw så var det en konstig skalbagge som bet mig påväg till skolan i fredags. har aldrig sett en sådan innan och efter att jag viftat bort den så kändes det en stickande känsla i handen. och nu har jag ett kliande bett där. illa illa! jag kanske blir dödssjuk och dör...nä det får man väl inte tro. en liten vit skalbagge är väl inget emot en stor och muskulös bodil!? det kanske är därför jag blivit förkyld...eller?!

jag hårar så förfärligt. vet inte vad det är för fel på mitt hår. det blir slitet as snabbt men det växer i slow motion. blondering är väl kanske inte hårets bästa vän, men så illa? vore ju inte så kul om jag vaknade upp helt kal en dag. känns inte riktigt värt det. men då skulle jag kunna ha en snygg peruk. finns sjukt många snygga peruker. kollade in på tradera och där fanns en massa. men jag behåller nog hellre mitt hår ändå. men det är ju bra att veta att det finns alternativ!

nej nu ska jag städa. ser ut som kwiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar