onsdag 7 december 2011

jobb utan lön...grrr

vet inte alls vad jag ska ta mig till. jobbar och står i. men nu visar det sig att de rykten jag hört om att vi inte ska få lön på showen är sanna. 12 gratis arbete på en lördag. blir så jäkla arg! detta är mitt jobb. och jag ska betala hyra, mat och allt med pengarna jag tjänar. 3 års utbildning för att jobba gratis. vet inte vad jag ska göra. kan ju vägra men då kommer jag inte att få jobb i vår. samtidigt, gör det ngt?! detta är ju inte drömjobbet jag vill ha. jag vill göra en massa annat. men det är ju ändå ett jobb. utan det har jag ingenting... HJÄLP! samtidigt så lär ju sig chefen att det är ok att inte betala för det arbete hon kräver. om alla säger att det är ok så kommer hon aldrig att lära sig att det kostar med arbetskraft.

var helt vansinning efter jobbet igår. men efter en timmas balettundervisning på chalmers och 2 timmars klättring mådde jag betydligt bättre. men nu måste jag bestämma vad jag ska göra. ska ta och ringa facket iaf. så får vi se vad de säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar