torsdag 10 december 2009

yogaprüfung


idag har jag yogaprüfung...nervös!! tyskarna är nervösa, vad tror de då att jag är. det är ju tyskan jag är mest rädd för. första gången jag hade klass fick jag kommentaren "allt var jättebra, bra andning, bra rytm men....tyskan var värdelös". men gången efter det sa hon att tyskan var mkt bättre. så vi får hoppas att det blir bra idag oxå. för idag gäller det på riktigt. de andra gångerna var det ok att göra fel, men inte idag. men jag ska försöka att ta det lugnt och bara vara bodil, yoga-bodil! ;)

var hos vetrinären idag med wilma. sweden here we come! wilma är dock helt hopplös på att ge tabletter. det var mkt lättare med trasan (min förra katt). annars brukar man säga att det är så mkt lättare att ge en hund än en katt. men inte i detta fall. wilma gör allt vad hon kan för att spotta tillbaka tabletten.

efter showen imorgon så ska vi gå ut och äta och dricka öl. då ska wilma vara ensam. sist var hon tyskt och lugn men jag kan aldrig vara helt 100. så nu när jag var hos vetrinären köpte jag ngn sorts lugnande örtmedecin. så nu får hon en tablett 3 gånger om dagen, grattis wilma! sen fick jag ngn sorts prov på ett lugnande foder som jag ska ge imorgon. hon kommer att sova som en stock!

mitt huvud mår bra, har tom kunnat färga håret. gjorde lite ont när hon tryckte precis på såret men annars gick det fint. fick en himla massa näsblod i tisdags. vet inte om det var ngn sorts efterskalv. blödde oavbrutet i typ 5 min. fick använda en halv toarulle för att inte kladda ner hela skolan... så kan det vara om man köper för billiga hyllor och ställer för tunga saker på dem! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar